• MAP

MAP II aktuálně

Zasedání Řídícího výboru MAP IV

V zasedací místnosti Regionálního centra Hodonín se uskutečnilo druhé jednání Řídícího výboru MAP IV.

Členové Řídícího výboru MAP IV byli informováni o realizaci projektu. Na tomto setkání byla schválena aktualizace Strategického rámce včetně investičních priorit škol. Na závěr byla diskutována aktuální témata týkající se rozvoje vzdělávání.

 

 

EUMŠMT_Barevné_RGB.jpg

Belbinovy týmové role v rámci MAP IV

V rámci projektu MAP IV se ve středu 10. dubna 2024 uskutečnil pro ředitele škol zážitkový seminář „Týmová práce - Belbinovy týmové role“ s lektorkou Ing. Mgr. Ilonou Mičkovou, PCC. 

Teorie týmových rolí britského sociologa Mereditha Belbina ředitele uvedla do světa vzájemné spolupráce, ale i složité chemie vztahů mezi různými členy týmu. Jde o celosvětově využívaný princip diagnostiky a práce s týmem. Ředitelé poznali své hlavní týmové role, čím sami týmu přispívají a kde je užitečnější přenechat iniciativu ostatním členům týmu. Cílem semináře bylo pochopit, proč je důležité mít tým co do zastoupení týmových rolí vyvážený, jaké akce by měly být podporovány, jak v týmu ladit proaktivitu, týmovou atmosféru i výsledky. Kromě vlastního sebepoznání kurz přinesl celou řadu vhledů do složité problematiky lidských vztahů při práci v týmu a ukázal nástroje, jak týmovou práci ve škole posilovat. Před samotným seminářem proběhla individuální diagnostika týmových rolí každého účastníka.

Tento seminář tak představoval důležitý krok k posílení kompetencí ředitelů škol v oblasti vedení týmu a podpoře optimálního prostředí pro vzdělávání.

 

EUMŠMT_Barevné_RGB.jpg

Logico boxy měly úspěch

Logico boxy měly úspěch v mateřince i na základní škole v Hodoníně!

Logico boxy, které mají možnost si vypůjčit školy zapojené do projektu MAP IV, zavítaly do hodonínské mateřské i základní školy. Boxy obsahují dřevěné puzzle, logico rámečky s kartami s různou tématikou a náročností, karty pro hlubší rozhovory dětí a dospělých a knížku a cd Kouzelná lucerna. Děti z mateřinky nejvíce zaujalo dřevěné puzzle a usínaly při poslechu příběhů pro rozvíjení dětské důvěry, tvořivosti a vnitřního klidu. Žáci a žákyně ze třetí třídy ocenili, že při hraní Logico piccolo se dozvěděli něco nového a pobavili se u skládání dřevěného puzzle.

 

EUMŠMT_Barevné_RGB.jpg

Knižní putovní box s Ferdou

Knižní putovní box zpestřil dětem výuku na základních školách v Hodoníně.

Tento putovní box si v rámci projektu „Akčně ke vzdělávání na Hodonínsku IV“ zapůjčila ZŠ Hodonín, Vančurova 2 a ZŠ a PŠ Hodonín, Nám. B. Martinů. Žáci ze třetích tříd si četli o důvěře, hněvu, radosti, smutku, strachu, zvědavosti a žárlivosti a povídali si o tom, jak tyto emoce sami prožívají. Žáci ze šesté třídy si četli „O záchraně zraněného ptáčka“- aneb když bolí na srdíčku. Dále děti zaujala knížka o železnici, „Zvířata a jejich mláďata“ a „Nebezpečná zvířata“ - protož to bylo „vzrůšo“.

 

EUMŠMT_Barevné_RGB.jpg

 

Den učitelů a učitelek

Žákovská konference na téma wellbeing v rámci MAP IV

Ve čtvrtek 14.3.2024 se konala v Ratíškovicích Žákovská konference na téma wellbeing pod záštitou projektu MAP IV.

Téma duševního zdraví se stává stále diskutovanější a není pochyb o jeho důležitosti. Právě z toho důvodu bylo téma wellbeing vybráno pro konání letošní žákovské konference. Žáci druhého stupně základních škol si připravili prezentace na dílčí témata, která pak následně přednesli na konferenci. Na konferenci vystoupili také odborníci.

Žákovskou konferenci zahájili ředitel ZŠ a MŠ Ratíškovice - PhDr. Josef Hanák a místostarosta obce Ratíškovice - Ing. Josef Uhlík. Poté následoval úvod do tématu duševního zdraví žáků v ZŠ od PhDr. Josefa Hanáka. Jako první z řad žáků vystoupili zástupci Základní školy Hodonín, Očovská, kteří nejen formou scének předvedli, proč je tak důležité mluvit o wellbeingu. O tom, že každý jsme tvůrcem zdravého prostředí prezentovali žáci a žákyně Základní školy J.A.Komenského Kyjov a o pubertě a emocionálním zdraví hovořili žáci a žákyně ze ZŠ a MŠ Svatobořice-Mistřín, kteří předvedli mimo jiné i modelové situace ze života puberťáka. Jak vidí duševní pohodu žáci 2. stupně základní školy mluvili žáci a žákyně ZŠ a MŠ Ratíškovice, kteří měli připravená i natočená videa se svými spolužáky. Žáci a žákyně ze ZŠ Labyrinth, laboratorní škola, Brno přednášeli o tom, jak se dobře cítit a dobře fungovat. 

Po přestávce předvedli žáci a žákyně ze Soukromé základní školy Skalica, jak se vyrovnávají se stresem a všichni zúčastnění si měli možnost vyzkoušet techniky dýchání pro zmírnění stresu. Vedoucí učitelka MŠ Ratíškovice - Zdeňka Šebková vysvětlila, proč je důležité vytvářet duševní pohodu již u dětí v mateřských školách. Ředitelka Pedagogicko-psychologické poradny Hodonín - Mgr. Jana Taptičková hovořila o duševním zdraví dítěte z pozice psychologa. Tento blok zakončila Mgr. Irena Konštandová, která pracuje jako výchovný poradce na ZŠ a MŠ Ratíškovice.

Na závěr setkání proběhla živá diskuze a celková reflexe žákovské konference, do které se svými postřehy zapojili nejen odborníci, pedagogové, ale právě i přítomní žáci a žákyně. 

Děkujeme všem, kteří se na této akci podíleli!

 

 

Zaměstnanci kanceláře MAS

Vedení spolku

Projekt "MAS - MAS Jižní Slovácko - 2" registrační číslo projektu CZ.07.02.01/00/22_003/0000339 je projektem provozního charakteru, jehož cílem je zajistit stabilní administrativní kapacitu MAS. Dále jsou díky němu financovány také některé další výdaje potřebné pro výkon činnosti MAS. Tento projekt je spolufinancován Evropskou unií.

© Jižní Slovácko
vytvořil www.pixelhouse.cz
Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Google Analytics
Marketingové nástroje pro Google Analytics
Přijmout
Odmítnout
Technické cookies
Technické cookies
Přijmout
Odmítnout